top of page
Marble Surface

سامانه ثبت نام اصناف و صنایع

Guild-and-industries-registration-system.jpg

مجوز فعالیت اصناف و صنایع در کرونا

با شروع پاندمی کرونا در کشور، و به دلیل عدم امکان اعمال قرنطینه سراسری ، نیاز به تدوین دستورالعمل های خاص برای انواع مشاغل در این دوران به شدت نیاز می شد.
به همین دلیل، شرکت دانش پارسیان چندین سامانه و برنامه ملی جهت مقابله با کووید-19 را پیشنهاد داد که اجرایی شدن این برنامه ها، نیاز بخش های مختلف جامعه را بدون حضور فیزیکی مرتفع ساخت.
از جمله مهمترین این سامانه ها می توان به سامانه خودارزیابی روان شناختی ، غربالگری کرونا  ثبت نام واکسن  ثبت عوارض واکسن کارت واکسیناسیون و سامانه ثبت نام اصناف و صنایع اشاره نمود.
برای راه اندازی این سامانه ها، لازم بود تا چندین عامل مهم مورد نظر قرار گیرد. اول آنکه به دلیل مسری بودن کرونا، ابلاغ دستورالعمل های مختلف باید به صورت غیر حضوری می بود.
از طرف دیگر، بنا به شرایط خاص هر صنف، باید دستورالعمل های مختص همان صنف تکوین می شد. اجماع این شرایط باعث شد تا سامانه ای به نام ثبت نام اصناف و صنایع راه اندازی گردد تا نیاز هر صنف را به طور کامل پاسخ دهد.

نظارت بر اجرای پروتکل های اصناف

به دلیل گستردگی اصناف و پراکندگی مشاغل مختلف، امکان نظارت دائمی و مستمر روی همه اصناف و صنایع امکان پذیر نبود.

از این روی، تصمیم گرفته شد تا بخشی با عنوان نظرسنجی رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف، طراحی و در دسترس عموم قرار گیرد تا هم میهنان عزیز، به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین ناظران، بر فعالیت ها و رعایت پروتکل های ابلاغی اصناف نظارت داشته باشند.

 

معرفی سامانه ثبت اصناف و صنایع کشور

بنا به دستورالعمل ­های وزارت بهداشت کلیه مدیران، متصدیان، مالکان و کارفرمایان محترم موظف شدند در سامانه ثبت نام اصناف و صنایع مراجعه نمایند و پس از ثبت نام و تکمیل فرم های مربوطه و دریافت دستورالعمل های موجود در حوزه فعالیت خود، طبق پروتکل ­های وزارت بهداشت نسبت به بازگشایی محل کسب خود اقدام نمایند.
متقاضیان فعالیت در دوران فاصله گذاری اجتماعی ، ملزم میباشند تا بارکد دوبعدی دریافت شده از سامانه را در دید عموم منتشر کنند.

همچنین این امکان برای کاربر فراهم شده است تا واحدهای ثبت شده را ویرایش یا حذف کند و در نهایت، دریافت دستورالعمل ‌های مربوط به هر واحد قابل مشاهده و دانلود می ­باشد.
این امر به منظور حصول اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی و در راستای تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط شرکت دانش پارسیان انجام شده است.
 

با ورود به سامانه ثبت اصناف و صنایع، و پس از وارد کردن مشخصات فردی، کاربر وارد صفحه ای می شود که سه گزینه ثبت واحد جدید، واحد ثبت شده و راهنمای جامع را دارد.
در صورتی که کاربر برای نخستین بار وارد سامانه می شود، باید قسمت ثبت واحد جدید را انتخاب کند و گزینه های موردنظر را تکمیل نماید.
تمامی اطلاعات لازم برای تکمیل فرم های داخل سایت را می توانید با دانلود فایل pdf راهنما از آدرس http://eoh.behdashtcdn.ir/AllHelp.pdf مطالعه و استفاده نمایید.

 

سامانه ثبت واحدهای دندان پزشکی جهت ارائه خدمت در دوران کرونا

در تاریخ 13 اسفند ماه 1398، به منظور بالا بردن سطح سلامت عامه مردم، تدوین دستورالعمل کشوری مبارزه با اپیدمی کرونا در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در دستور کار قرار گرفت.
نقش دانشکده های دندان پزشکی به عنوان مراکز بالفعل آموزشی، درمانی و بهداشتی کشور، متخصصان و سیاست گذاران حوزه سلامت را به بر آن داشت تا با هماهنگی و همدلی تمامی واحدای ذیربط در نظام سلامت، انجمن های علمی-تخصصی و جامعه دندانپزشکی ایران مجموعه دستورالعمل هایی بر اساس استانداردهای جهانی و به منظور استمرار فعالیت ها در این بخش تدوین و ابلاغ گردد.
ابلاغ این دستورالعمل ها باعث اطمینان خاطر مردم برای مراجعه به خدمات دندان پزشکی شد، هر چند هنوز هم به گفته کارشناسان، باید از مراجعه بی دلیل به مراکز درمانی اجتناب نمود.

شرکت دانش پارسیان به دلیل آنکه همواره در خط مقدم مقابله با کووید-19 قرار داشت، وظیفه ابلاغ دستورالعمل های مرتبط با خدمات دندانپزشکی را بر عهده گرفت.
دندان پزشکان محترم باید به سامانه ثبت نام خدمات دندانپزشکی (قابل دسترس از سامانه سلامت) مراجعه کرده و اطلاعات مرکز درمانی خود را وارد نمایند.
در آخر بارکدی دو بعدی برای آنها صادر می شود که دندانپزشکان موظفند این بارکد را چاپ و تمام دستورالعمل های مربوطه را اجرا نمایند.

bottom of page